jueves, 26 de marzo de 2015

Lady Ga Ga & Tonny Benett





RESUM:
Estàndard de Jazz del compositor Irving Berlin interpretat per Tonny Benett i Lady Gaga.

INSTRUMENTS:
Veus femenina i masculina, piano, contrabaix, bateria i guitarra.

ESTIL:
Jazz

Compositor:
Irving Berlin

lunes, 9 de marzo de 2015

Neptú (Planetes de Holst)





Neptú

L'últim moviment està submergit en una atmosfera imprecisa que suggereix la visió de l'infinit, més enllà de l'espai i del temps. Només a prop del final, el clarinet executa un passatge que quasi podria qualificar-se de melòdic. Al llarg de tot el fragment, la música es balanceja entre dos acords distanciats, fins i tot quan, quasi de manera imperceptible, s'uneix a l'orquestra el cor femení. Els instruments emmudeixen a poc a poc, fins que les veus es queden soles per posar fi a l'obra en un prolongat diminuendo.

RESUM:

INSTRUMENTS:
Orquestra

ESTIL:
Clàssica

Compossitor:
Gustav Holst

jueves, 5 de marzo de 2015

Urà (Planetes de Holst)








Urà

És un moviment informal i alegre, ple de transformacions veritablement màgiques. Una figura de quatre notes repetida dues vegades a l'inici reapareix constantment com un fil conductor. Els tres fagots en staccato representen al personatge del mag. A ells s'uneix gradualment l'orquestra en un desenvolupament ple de vitalitat. Després d'una misteriosa disminució de la sonoritat s'acaba el moviment.

RESUM:

INSTRUMENTS:
Orquestra

ESTIL:
Clàssica

Compossitor:
Gustav Holst

Saturn (Planetes de Holst)






Saturn

La primera part descriu les xacres de l'ancianitat. Les flautes preparen l'ambient per un tètric tema a càrrec de la corda baixa. La música pren impuls i el metall inicia una melodia de caràcter marcial sobre un ostinato dels baixos. Després d'un lent i llarg passatge s'inicia un crescendo que condueix a un tempestuós cim. L'atmosfera canvia. Torna el tema del metall, subtilment transformat per significar que l'ancianitat pot ser bella i afable.

RESUM:

INSTRUMENTS:
Orquestra

ESTIL:
Clàssica

Compossitor:
Gustav Holst

jueves, 19 de febrero de 2015

Mercuri (planetes de Holst)





Mercuri

Aquest moviment és un ràpid i hàbil scherzo que comença en doble tonalitat (La/Si bemoll), però que modula molt i acaba jugant amb accords molt distants que junt amb l'eliminació dels intruments més pesats de l'orquestra, dóna a l'obra una sensació de velocitat i de caducitat. La peça no arriba a grans punts de culminació musical a part d'una part del centre de l'obra.



BANDES SONORES INFLUENCIADES:
-BACK TO THE FUTURE (the letter)

RESUM:

INSTRUMENTS:
Orquestra

ESTIL:
Clàssica

Compossitor:
Gustav Holst

miércoles, 11 de febrero de 2015

Venus (Planetes de Holst)




Venus

Com a contrast amb el primer moviment, el del segon és d'una bellesa intensa i serena. La peça està plena de figuracions, una d'elles són 4 notes repetides de la trompa, seguides d'uns acords descendents dels instruments de fusta. El moviment es desenvolupa en un ambient creixent que simbolitza la pau, primer tranquil·lament, després amb més animació i per últim amb extrema lentitud. Una rica ampliació de la figura inicial de la fusta posa fi al moviment. Al contrari de la peça anterior, aquesta peça és totalment tonal però molt impressionista.


BANDES SONORES INFLUENCIADES:
-STAR WARS (Ttanooie)

RESUM:

INSTRUMENTS:
Orquestra

ESTIL:
Clàssica

Compossitor:
Gustav Holst

lunes, 2 de febrero de 2015

Mart (Planetes de Holst)




Mart

La peça és molt bèl·lica, el compàs de 5/4 fa que la peça sigui molt brusca i de les obres més esfereïdores que mai s'hagin compost. Una vigorosa figura rítmica en compàs de 5/4 actua de leitmotiv, mantenint-se constant en el vaivé dels temes, mentre la corda fa un ritme ostinato. Els instruments de vent inicien el tema principal amb tres notes llargues: sol/re/re bemoll, que formen una dissonància anomenada a l'Edat Mitjana com "Diabolus in musica" o tríton. Aquesta figura rítmica va modulant i augmentant quant a volum sonor fins a la lenta secció central marcat a la blanca 5/2, escoltant-se primer el tambor i després les trompetes fent el ostinato inicial. Tot el fragment està estructurat en tres seccions, cadascuna aconsegueix el clímax dramàtic.
Holst volia que aquest moviment s'interpretés més ràpid que una marxa normal per crear un ambient mecànic i inhumà.


BANDES SONORES INFLUENCIADES:
-STAR WARS

RESUM:

INSTRUMENTS:
Orquestra

ESTIL:
Clàssica

Compossitor:
Gustav Holst